2dehandsvoorALS
|
ALS-patiënten verkopen eigen spullen t.v.v. onderzoek.
ALS-patiënten verliezen in sneltempo de controle over hun spieren. Veel van hun spullen kunnen ze daardoor al snel niet meer gebruiken. Daarom pakken ALS Liga en reclamebureau Publicis - samen met Koen Mortier en CZAR - uit met een campagne in de week van 21 juni Wereld ALS-dag, die je daar op zijn zachtst gezegd even bij stil doet staan.
In samenwerking met 2dehands.be werd een webshop opgericht waarin de patiënten hun eigen spullen te koop aanbieden ten voordele van het onderzoek naar ALS. Meteen wordt pijnlijk duidelijk hoe vreselijk deze ziekte is: iemand biedt zijn gereedschapskoffer aan, een andere patiënt zijn thuiszorgbed. Zo strijden ze verder tegen ALS, ook al zijn ze er zelf niet meer.
De actie steunen kan door de items uit de webshop te kopen, maar je kan als consument ook zelf spullen verkopen ten voordele van ALS. De eenvoudige instructies staan te lezen op www.2dehandsvoorALS.be
De hele campagne wordt vanaf 20 juni op gang getrapt met een erg beklijvende TV-spot, radiospots en banners op 2dehands.be De radioproductie is te danken aan Cobra, de beelden kwamen er met de steun van fotograaf Jef Boes, en van Koen Mortier.
Uw steun bij het verspreiden van deze campagne is heel erg waardevol voor ALS Liga en het onderzoek naar de ziekte.
Voor meer informatie omtrent ALS:
Evy Reviers, CEO
persdienst@als.be of 0495-44 67 82, www.ALS.be
Voor meer informatie omtrent de campagne:
Fréderic Sodermans, Account Manager Publicis
Frederic.sodermans@publicis.be of 02-645 35 28
|
|